Hvorfor er det relevant at tænke digitalisering i din virksomhed og hvornår giver det mening?

Moderne virksomheder har mere end nogensinde behov for at kunne flytte sig hurtigt. Udover det normale pres fra indenlandske og udenlandske markedsaktører, er der nu også et stigende fokus på mere flygtige forbrugere, der skifter købskanaler og forbrugsmønstre hurtigere end nogensinde før. Samtidig hører man alle steder fra, at det er den digitale omstilling, der skal gøre os i stand til at imødekomme disse forandringer, men den nagende fornemmelse er hele tiden, at man ikke bare er ét, men flere skridt bagefter.

Det fører i mange tilfælde til, at man skynder sig ud for at erhverve sig den næste digitale "dims", som man vistnok har hørt på et netværksmøde, at alle de andre brugte. Og den slags "hype" er blevet købt og solgt for ikke bare millioner, men milliarder over de sidste år. Uden at den nagende fornemmelse er forsvundet.

Baker Tilly Digital

Hos Baker Tilly tror vi på 2 ting:

  1. At den digitale omstilling er tvingende nødvendig
  2. At der er grund til og tid til at tage en ekstra tænkepause, før man går videre

Fordi digitalisering netop er begyndt at handle om selve forretningsplanen, så er det tvingende nødvendigt, at forretningsplanen er klart optegnet, før man digitaliserer. Der skal skabes indsigt på de rigtige områder, ligesom først og fremmest værdiskabende aktiviteter skal automatiseres og effektiviseres. Vi kigger på hele forretningen og alle kerneprocesser, fra en kunde lægger en ordre, til varen er leveret, og pengene står på kontoen. Og vi ser på, om de selvsamme kerneprocesser i forvejen er understøttet af systemer eller ej, før vi foreslår nyt software som en eventuel løsning.

På den måde bliver digitalisering forankret i forståelsen af jeres virksomhed - og ikke i et salg af en specifik løsning. Og vi tror på, at forståelse muliggør udvikling.

Bestil os gerne til et gratis og uforpligtende brainstormmøde, hvor vi kan indkredse, hvordan effekt skabes hos lige præcis jeres virksomhed.

Seneste nyt


Kontakt

Lasse Rindom | Digitaliseringschef | Tlf. +45 8188 8134 | Mail: lri@bakertilly.dk