Business intelligence og analytics

Strategiske beslutninger kræver, at man ved, hvordan spillebrættet ser ud. Virksomheder har i dag store mængder data til rådighed, som kan fortælle dem, hvordan brættet ser ud for dem lige nu, men problemet er, at data ikke i sig selv er nok. Selvom vi hele tiden hører, at data er guld, er det i virkeligheden mest at sammenligne med et gammelt loftsrum. Der er med garanti en masse guld gemt deroppe, men det kræver indsigt og forståelse, før man kan finde ud af, hvad der har værdi.

Værdien af data

Med BI og analytics kobler vi viden på jeres forretning. Med udgangspunkt i en solid forståelse af, hvad der driver værdi hos jer, designer vi sammen med jer en oversigt over centrale rapporter og analyser, der kan gøre jer bedre i stand til at træffe de rigtige beslutninger. Nogle gange kræver det blot, at en kvartalsrapport i Excel gøres til en daglig automatiseret rapport; andre gange finder vi ud af, at data fra forskellige afdelinger kan kombineres på en ny måde, der giver en indsigt i dækningsgraden, som ikke var set før.

Ofte viser det sig også, at en primær aktivitet som kontrol og rapportering er en af de største tidsslugere for kontorfunktionærerne. En struktureret tilgang til data og rapportering ved hjælp af moderne business intelligence løsninger afstedkommer derfor også ofte en øget effektivitet og automatisering i netop disse funktioner.

Eksempler på rapporter kan f.eks. være:

  • Projektstyring og vareforbrug
  • Dækningsgrad pr. medarbejder
  • Overskud pr. varekategori
  • Forbrugsmønstre hos kunder
    - Og meget mere

Hos Baker Tilly tror vi på, at indsigt muliggør handling. Lad os sammen tale om, hvordan indsigt bliver til vækst for netop jeres forretning.

Vi tager gerne et gratis og uforpligtende møde om, hvordan I kan få opbygget modeller til indsigt i jeres kerneforretning, der ikke tager hele dage at producere.

Seneste nyt


Kontakt

Lasse Rindom | Digitaliseringschef | Tlf. +45 8188 8134 | Mail: lri@bakertilly.dk