Robotics

19 / 6 / 2018

Er din virksomhed klar til tidens vigtigste teknologi?

Teknologien er i fuld gang med at forvandle vores virksomheder og hverdag.

Der bruges stadig rigtig meget tid på simpelt tastearbejde og andre rutineprægede opgaver ude i virksomhederne, som nu kan løses af en robot. Robotic Process Automation - eller bare RPA - er reelt set et stykke software, som interagerer på tværs af flere systemer og kopierer de menneskelige arbejdsgange.

Der er både økonomiske og kvalitetsmæssige gevinster ved at overlade ensformige opgaver til en kontorrobot. Den kan arbejde døgnet rundt, den udfører arbejdet fejlfrit, og frigiver hermed tid, som så kan bruges til mere værdiskabende opgaver, som ikke kan automatiseres.

Hvornår giver det mening at anvende:


Ved implementering af Robotics kan der frigøres ressourcer, elimineres fejl og der kan opnås besparelser uden at ændre virksomhedens eksisterende it-infrastruktur.

Hvordan klarlægges det, om en kontorrobot kan optimere arbejdsprocesser i din virksomhed?

1. Gennemgå processerne i dagligdagen.

2. Findes der rutineopgaver i processen, kan en cost/benefit kalkule opstilles - hvad koster denne del af processen? Og husk her, det er ikke for at fratage opgaver fra medarbejdere, men derimod for at frigøre tid til mere interessante og værdiskabende opgaver.

3. Er processen standardiseret, eller gøres den samme opgave forskelligt fra gang til gang eller person til person.

4. Udarbejd en beskrivelse af processen og sikre at output er som ønsket.

5. Introducer robotten for processen (processen optages/læres af robotten).

6. Vupti, nu kan robotten hjælpe med løsning af processen.


Hvor kan Robotics hjælpe:


Eksempler på opgaver, som Robotics løser for forskellige virksomheder i dag:

- Overvågning af produktionssystemer

- Assistance til bofgøringsprocesser

- Rapportering - konsolidering og datavask

- Overvågning af mailboxes

- Ad-hoc opgaver – fx oprettelse af sager

- Oprettelse og opdatering af medarbejderdata

- Udfærdigelse af diverse rapporter, statistikker og analyser (salg, fravær, performance mv.)- Oprettelse/opdatering af kundedata

- Validering af data

- Strukturering af data

- Udsendelse af materiale til kunder/internt i organisationen

- Indberetninger og registreringer

- E-mail håndtering/administration



Var informationen nyttig?

Ja | Nej

Tak for din feedback